خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امید بخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار
سرخط خبرها

گمرک دوغارون، فرصت طلایی برای صادرات محصولات کشاورزی خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۰۷۸۴۴
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
گمرک دوغارون، فرصت طلایی برای صادرات محصولات کشاورزی خراسان رضوی
رپرست فرمانداری تایباد گفت: مرز دوغارون مهمترین کانون اقتصادی شرق کشور به شمار می‌رود که باید از این ظرفیت برای صادرات محصولات کشاورزی این منطقه خراسان رضوی به سمت افغانستان استفاده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی شیردل با اعلام این خبر، اظهار کرد: شهرستان تایباد با داشتن افزون بر ۴۳ هزار هکتار کشتزار و اراضی باغی یکی از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد اشتغال این شهرستان وابسته به فعالیت‌های بخش کشاورزی است که نقش زیادی در اقتصاد استان خراسان رضوی دارد.

وی با اشاره به اینکه گمرک مرزی دوغارون یکی از پنج گمرک فعال اقتصادی کشور است، اظهار کرد: سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی با تلاش کشاورزان سخت کوش این خطه مرزی تولید می‌شود.

به گفته وی، حمایت مسوولان کشوری و استانی می‌تواند بستر صادرات تولیدات کشاورزی این قشر زحمت کش را به سمت افغانستان فراهم کند که این همت و هم افزایی توسعه بخش کشاورزی این شهرستان را به همراه دارد.

سرپرست فرمانداری تایباد بیان کرد: فعال شدن بخش صنعت در این منطقه مورد غفلت واقع شده است که با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و کشاورزان تایباد می‌توان چرخه صنعت فرآوری انواع محصولات کشاورزی را در این منطقه فراهم کرد.

شیردل گفت: با گسترش فعالیت‌های اقتصادی در گمرک دوغارون می‌توان بازار افغانستان و بازار‌های هدف این کشور را در سایه تعاملات به دست گرفت که بدون شک افزایش روابط ایران با این کشور همسایه را در همه حوزه‌ها به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: تبدیل منطقه ویژه دوغارون به منطقه تجاری، صنعتی یک فرصت طلایی برای مردم این منطقه است که باید ساکنان روستا‌های مرزی از مزایای پیش بینی شده در چارچوب قانون نهایت استفاده را در راستای ایجاد اشتغال پایدار، معیشت و اقتصاد داشته باشند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->